Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA zaprasza do udziału w bezpłatnych warsztatach z wykorzystania dramy w edukacji antydyskryminacyjnej!
Warsztat skierowany jest do osób zajmujących się edukacją antydyskryminacyjną w kontekście edukacji formalnej (nauczyciele/lki) oraz pozaformalnej (trenerzy/rki, edukatorzy/rki)
Cele warsztatu:
- zwiększenie umiejętności wykorzystania dramy w edukacji antydyskryminacyjnej
- poznanie ćwiczeń i technik dramowych m.in. Teatru Obrazu, Teatru Forum, stymulatorów, technik improwizacji
- poznanie założeń pracy dramą stosowaną i wspólne przedyskutowanie ich przełożenia na edukację antydyskryminacyjną
- stworzenie pola wymiany doświadczeń osób wykorzystujących dramę lub nią zainteresowanych i zajmujących się edukacją antydyskryminacyjną
Czas trwania: 19-21.01. 2014 (poniedziałek – środa): 10-16.00
Osoby prowadzące: Aleksandra Chodasz, Martyna Markiewicz
Sposób zgłoszenia na warsztat:
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na naszej stronie http://stop-klatka.org.pl/formularz-daa/ do dnia 12.01
Osoby przyjęte na warsztat zostaną o tym poinformowane najpóźniej 15.01.
Warsztat będzie odbywał się w Warszawie. Szczegółowe informacje o miejscu zostaną wysłane osobom zakwalifikowanym.
Zapewniamy materiały szkoleniowe i możliwość zwrotu kosztów dojazdu (dla ograniczonej liczby osób).
Wszelkie pytania prosimy kierować do Kamili Gryszel: [email protected]
Trenerki:
Aleksandra Chodasz – ma 13-letnie doświadczenie pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w środowiskach szkolnych, samorządowych, biznesowych, w organizacjach pozarządowych i społecznościach lokalnych (ponad 4000 godzin szkoleń). Ukończyła roczny kurs dramy stosowanej na Uniwersytecie w Exeter, studia na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych (Uniwersytet Warszawski), kursy i praktyki aktorki i jokerki Teatru Forum pod okiem brytyjskich specjalistek, Sandy Ackerman i Mezzi Franklin, szkołę trenerską Moniki Sowickiej, wiele kursów rozwojowych i doskonalących kompetencje pracy z grupą oraz tworzenia szkoleń i projektów. Posiada rekomendacje Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (I stopnia) i Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych (II stopnia). Jest założycielką Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA, w latach 2008-2012 była jego prezeską, a obecnie współpracuje ze Stowarzyszeniem jako trenerka i superwizorka dramy. Działa w Fundacji Rozwoju „Dobre Życie” i firmie Trener Dramy prowadząc m.in. twórczą integrację międzypokoleniową i edukację obywatelską na Podkarpaciu oraz szkoląc z dramy i pracy w zespole w całej Polsce.
Organizator:
Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA – istnieje od 2002 roku. Jego misją jest tworzenie przestrzeni do dialogu i pozytywnej zmiany społecznej poprzez wykorzystanie i uczenie metody dramy stosowanej. Przeprowadziliśmy szkolenia z pracy dramą dla ponad 2500 osób, zorganizowaliśmy cztery międzynarodowe konferencje dramowe, wydaliśmy trzy publikacje o wykorzystaniu dramy we wprowadzaniu zmiany społecznej, prowadzimy Szkołę Dramy Stosowanej oraz certyfikację trenerów i superwizorów dramy. Jesteśmy jedyną organizacją pozarządową w Polsce, która w sposób ciągły na przestrzeni 12 lat wprowadza metodę dramy do edukacji. Organizacja zrealizowała 78 projektów dramowych skierowanych do 2900 osób.
Realizowany w ramach projektu Dramowa Akademia Antydskryminacyjna.
Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna to innowacyjny, edukacyjny projekt wprowadzający metodę dramy stosowanej do edukacji antydyskryminacyjnej w Polsce. Skierowany jest do nauczycieli/ek. W ciągu 19 miesięcy trwania projektu 56 nauczycieli/ek weźmie udział w 60 godzinnym cyklu dramowych, antydyskryminacyjnych warsztatów, w tym stworzy, przy wsparciu trenerek scenariusze zajęć dramowych. Projekt będzie realizowany w Poznaniu, Lublinie, Gdańsku i Rzeszowie. W ramach przygotowania do realizacji projektu odbędzie się warsztat dla osób zajmujących się edukacją antydyskryminacyjną w edukacji formalnej i pozaformalnej, który dzięki stworzeniu przestrzeni do wymiany doświadczeń przyczyni się do zwiększenia jakości działań w projekcie.
Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, Finansowanego z Funduszy EOG.