Hollywood wciąż zmierza w stronę różnorodności

Stowarzyszenie Scenarzystów Amerykańskich (Writers Guild of America, WGA) opublikowało swój doroczny raport na temat statusu kobiet, mniejszości i starszych autorów przemysłu filmowego. Hollywood wciąż zmierza w stronę różnorodności. Liczby wskazują na niewielki wzrost udziału kobiet w okresie od 1999 do 2011 roku z 25% do 30%.

W sezonie 2011–2012 łącznie 1722 autorów pracowało przy powstawaniu 190 audycji i programów telewizyjnych. 519 z tych stanowisk zajmowały kobiety.

W pracę nad większością programów zaangażowani są różni twórcy na różnych stanowiskach: od producentów wykonawczych aż po konsultantów i redaktorów wykonawczych. Aż 344 stanowiska zarezerwowane są przez producentów wykonawczych – 75,8% z nich objęli biali mężczyźni (18,6% – kobiety).

Kobiety radzą sobie dużo lepiej na stanowiskach kierowniczych w telewizjach kablowych: BET (55%), ABC Family (49,2 %), Lifetime (46,7 %), Nickelodeon (42,9%) i MTV (42,1%.).

Najwięcej kobiet liczą zespoły następujących programów: „Awkward” (83,3%, MTV), „The Fresh Beat Band” (83,3%, Nickelodeon), „Let’s Stay Together” (83,3%, BET), „Single Ladies” (80%, VH1) oraz „The Big C” (71,4% Showtime). Nic dziwnego, że wszystkie te programy prowadzą również kobiety: Lauren Iungerich („Awkward”), Nadine Van Der Velde („The Fresh Beat Band”), Jacque Edmonds Cofer („Let’s Stay Together”), Stacy A. Littlejohn („Single Ladies” – odeszła po drugim sezonie) i Darlene Hunt („The Big C”).

Kobiety stanowią ponad połowę autorów scenariuszów następujących programów i seriali: „2 Broke Girls”, „90210”, „Army Wives”, „Awkward”, „Big C”, „The Castle”, „The Client List”, „Don’t Trust the B”, „Fresh Beat Band”, „The Glades”, „Good Wife”, „Gossip Girl”, „Grey’s Anatomy”, „Hart of Dixie”, „The Killing”, „The League”, „Let’s Stay Together”, „Make It Or Break It”, „Melissa & Joey”, „Parenthood”, „Private Practice”, „Rizzoli and Isles”, „Secret Circle”, „Secret Life of the American Teenager”, „Southland”, „Touch” i „Unforgettable”.

Wciąż nadawane są programy, które w ogóle nie zatrudniają kobiet. Są to: „Kickin’ It”, „America’s Funniest Home Videos”, „Big Time Rush”, „Californification”, „Comedy Bang! Bang!”, „Eagleheart”, „Futurama”, „Locke&Key”, „Magic City”, „Psych”, „Teen Wolf”, „Veep”, „Workaholics I” i „Workaholics II”.

Dyskryminacja pojawia się już od odcinków pilotażowych. W sezonie 2010–11 tylko 24% programów zatrudniało jedną scenarzystkę.

Opracowanie: Agata Szczerbiak
Źródło: http://blogs.indiewire.com/womenandhollywood/wga-releases-annual-writing-report-and-women-make-small-progress


Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *