Women On 20s z okazji Dnia Kobiet wypuściły wspaniały spot!
Filmik zaczyna się od niewinnego wyzwania – dziewczynki i chłopcy szukają w misce pełnej banknotów takiego, na którym widnieje wizerunek kobiety. „Żadnych dziewczyn” – podsumowuje jedna z bohaterek. Dlaczego? Dzieci nie kryją zdziwienia:
„Może dziewczyny chcą widzieć kobiece twarze na pieniądzach.”
„Ci ludzie pewnie myślą, że dziewczyny nie są ważne.”
„Dziewczyny są tak samo ważne, jak chłopcy!”
„To wariactwo, że nie ma żadnych dziewczyn na pieniądzach!”
„Gdyby dziewczyny znalazły się na pieniądzach, byłoby sprawiedliwie.”
Okazuje się, że twarze widniejące na amerykańskich banknotach nie zmieniły się od 1929 roku.
Jak można nawet umieścić kogoś na pieniądzach? Właściwie to proste. Wystarczy że prezydent poprosi o to Sekretarza Skarbu. „Myślę, że rząd powinien umieścić dziewczyny na banknotach” – zauważa jeden z chłopców.
Kto powinien znajdować się na $20 banknocie? Każde dziecko ma swoją kandydatkę:
– moja mama,
– moja praprababcia,
– pierwsza dama,
– mama,
– ROSA PARKS! (na zdjęciu)
WomenOn20s (Kobiety na 20-dolarówki) powstały, gdy prezydent Obama uznał, że nadszedł czas, aby umieścić twarz kobiety na amerykańskiej walucie papierowej. (https://www.youtube.com/watch?v=GqvC5gu7T_A) Inicjatorki akcji uderzyło, że większość Amerykanów nie ma pojęcia, że poza Susan B. Anthony istniała również inna ważna kobieta – Elizabeth Cady Stanton, która odegrała kluczową rolę w zapewnieniu praw, z których amerykańskie kobiety korzystają do dziś.
Misją organizacji jest upewnienie się, że nowe oblicze amerykańskiego pieniądza zostanie wybrane. Obywatele głosują w szeroko nagłośnionym referendum internetowym. Wybierają spośród kandydatek, które uosabiają wartości, ambicje i etykę, na których został założony ich kraj.