To już trzeci rok jak Bolt współpracuje z Fundacją Feminoteka, prowadząc wspólnie rozmaite działania na rzecz podnoszenia bezpieczeństwa w przejazdach taksówkami. Teraz firma oraz fundacja postanowiły połączyć siły z trzema popularnymi, warszawskimi barami, aby wspólnie promować dobre praktyki na temat bezpiecznej imprezy i powrotu z niej do domu. W akcji udział biorą Bar Studio, Plan B oraz Plac Zabaw.
W ramach akcji, w tych trzech barach pojawią się plakaty ze szczegółowymi instrukcjami, jak bezpiecznie bawić się na imprezie oraz jak bezpiecznie wrócić z niej do domu. Ich treść została przygotowana wspólnie przez wszystkich partnerów kampanii. Z kolei Feminoteka przeszkoli także obsługę barów, aby wyposażyć ją w wiedzę:
- jak rozpoznać potencjalnie niebezpieczne sytuacje,
- jak odpowiednio reagować,
- jak się komunikować w trudnych sytuacjach,
- co robić widząc klienta pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
„Badania pokazują, że 77% kobiet doświadczyło molestowania w miejscach publicznych. Kluby nocne to przestrzenie, które sprzyjają nadużyciom, dlatego tak bardzo cieszy nas inicjatywa Bolta, Planu Be, Placu Zabaw i Baru Studio, które chcą zwiększyć bezpieczeństwo uczestniczek imprez. Feminoteka przeszkoli pracowników klubów w zakresie pomagania osobom doświadczającym przemocy seksualnej, tak żeby umiały reagować w sposób niepogłębiający urazu psychicznego pokrzywdzonych. Personel będzie też przeszkolony w kwestii skutecznych sposobów reagowania na molestowanie i przemoc seksualną. W ten sposób chcemy skupić się nie tylko na wspieraniu, gdy dojdzie do nadużycia, ale również na zapobieganiu takim sytuacjom”, komentuje Karolina Domagalska, Fundacja Feminoteka.