Feminoteka dołączyła do kampanii Stand Up – Sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych, prowadzonej przez markę L’Oreal Paris i organizację Right To Be.
To międzynarodowa kampania, której celem jest podnoszenie świadomości, czym jest molestowanie seksualne. Jednym z jej elementów jest przekazanie praktycznej wiedzy dla wszystkich chętnych w całej Polsce z prostych metod reagowania na takie sytuacje.
Wg badań Ipsos dla L’Oreal (2023) aż 77% kobiet w Polsce doświadczyło molestowania w miejscach publicznych, a w grupie poniżej 35 roku życia aż 85%.
Badania pokazały także, że raptem połowa badanych deklaruje, że zareaguje na molestowanie w przestrzeni publicznej. Jednocześnie 79% molestowanych kobiet przyznaje, że reakcja ze strony świadków pozytywnie wpłynęła na zmianę sytuacji.
Jeśli chcesz się sprzeciwić molestowaniu w miejscach publicznych, weź udział w szkoleniu z metody 5D!
DEKONCENTRUJ – DOŁĄCZ INNYCH – DOJDŹ DO GŁOSU – DOKUMENTUJ – DAJ WSPARCIE PO