TELEFON DLA KOBIET
DOŚWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY

888 88 33 88

CZYNNY PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK
OD  11.00 DO 19.00

Joga w Feminotece – edycja online jesień 2021

Joga dla kobiet

Zapraszamy do 10 tygodniowej praktyki online kundalini jogi wspomagającej wychodzenie z lęku i depresji. 

Kiedy: wtorki godz.10.00-11.30.

Start 12.10.2021. 

Terminy naszych spotkań: 12.10/19.10/26.10/2.11/9.11/16.11/23.11/30.11/7.12/14.12.2021.

Zajęcia będą nagrywane i dostępne dla Was na YouTube do godz. 20.00 następnego dnia, czyli środy, jako filmy niepubliczne (dostępne tylko  dla osób posiadających link, nie pojawiają się w wyszukiwaniu ani w zasobach kanału yt Feminoteki)

Zapis:

https://forms.gle/omjW1hzboseroiLU9

Grupa wystartuje w ustalonym terminie o ile zbierze się wystarczająca liczba uczestniczek. 

Płatność za zajęcia

Koszt udziału w zajęciach wynosi 300 zł (10 zajęć x 30 zł), płatnych przed rozpoczęciem zajęć do dnia 10.10.2021 na konto Fundacji Feminoteka. 

Numer konta pojawi się po wypełnieniu formularza https://forms.gle/omjW1hzboseroiLU9

Prowadzące:

Zajęcia będziemy prowadziły we dwie:  Agnieszka Czapczyńska (psychoterapeutka, trenerka kundalini jogi) i Jola Gawęda (specjalistka przeciwdziałania przemocy w rodzinie, trenerka Wendo).

O programie jogi wspomagającej wychodzenie z lęku i depresji.

Lęk i depresja to stany psychiczne, których doświadcza bardzo wiele osób w naszych czasach. Zachodnia psychologia upatruje przyczyny tej sytuacji w czynnikach wewnętrznych (np. predyspozycja genetyczna, chemia mózgu) i zewnętrznych (wyuczone zachowanie w reakcji na stres, brak bezpiecznej więzi w dzieciństwie, trauma itp.).

Psychologia jogi, mówi o tym w zupełnie innym języku. Lęk i depresja są tylko zewnętrznymi  symptomami nierównowagi energetycznej w naszym ciele, a konkretnie niskiego poziomu prany, energii życia w naszym ciele. Prana jest niezbędna do utrzymania równowagi we wszystkich systemach biologicznych ciała, w tym nerwowym i hormonalnym, których regulacja jest kluczowa podczas naszej praktyki.

Kiedy poziom prany jest niski, stajemy się przytłoczone bodźcami pochodzącymi z zewnątrz i wewnątrz, oddzielamy się od swojego wewnętrznego przewodnictwa, brakuje nam energii na podejmowanie życiowych wyzwań. Jeśli żyjemy w chronicznym lęku lub/i depresji z czasem zmienia się cała biochemia ciała, dostosowując  do stanu permanentnego braku i zagrożenia. Jesteśmy zbyt zmęczone, żeby zrobić coś dla siebie i zbyt pobudzone, żeby naprawdę odpocząć. 

W trakcie 10 tygodni praktyki poznacie wiele technik z tradycji kundalini jogi, które służą regulacji prany w ciele, tak aby Twój układ nerwowy i hormonalny weszły w tryb zrównoważonego rytmu zdrowia i dobrostanu.  Będziemy praktykowały online w stałej, kobiecej grupie.  Ważna jest Twoja obecność na większości zajęć, bo dla ciała istotna jest powtarzalność danego doświadczenia. 

Pomiędzy spotkaniami rekomendowana jest codzienna krótka praktyka własna, bazująca na ćwiczeniach, które będziemy robiły razem.

Program, do którego Cię zapraszamy, należy do nurtu jogi terapeutycznej. Nie zastępuje psychoterapii i farmakoterapii zachodniej. Jeśli jesteś w trakcie procesu leczenia, poinformuj o zajęciach, w których uczestniczysz swoją terapeutkę/tę lub lekarza/rkę.  Joga może mieć wpływ na samopoczucie i stan emocji.

Organizacyjnie:

–  Zależy nam na kontakcie w grupie na tyle, na ile to możliwe online. Prosimy o otwarcie kamerek w trakcie ćwiczeń. Mikrofony uczestniczek wygłuszymy na większość czasu, ze względu na liczebność grupy.

– Jeśli nie znasz zooma i te zasady brzmią egzotycznie ☺,  wszystko wyjaśnimy na pierwszych zajęciach online.

Zapraszamy zarówno osoby ćwiczące jogę jak i nie ćwiczące (każda wykonuje ćwiczenia na swoje 100%).

 

Udostępnij

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Ostatnie wpisy

Zwierzę

Fragment powieści Lisy Taddeo, w przekładzie Agi Zano Wydawnictwo Agora 1 Wyjechałam z Nowego Jorku, gdzie mężczyzna zastrzelił się na moich oczach. Był człowiekiem łakomym, a